22-07-2007

Vaknade hemma hos min lille sötis Julia, hade sovit över där och haft jättekul. Åkte till stallet tidigt men jag han bara hem så sa mamma att jag inte kunde rida mitt på dagen *suck* så då hade jag kunnat stanna längre hos Julia om mamma sa det lite tdigare...Jaja, Innan jag åkte till stallet så badade jag i bocksön med Emma mamma min syster och mammas kille. Där var vi i en timme sen så kunde jag åka till stallet. Jag gjorde mena vanliga stall rutiner, mocka, diska, blanda mat, packa hö, hämta vatten och fylla i stallet och i hagen, hämta hästen, borsta hästen, och tränsa (jag red barbacka) och sen började jag min ridtur i ringäs. Jag gick längst asfalts kanten och mötte en stor traktor som Giver skrämdes av, den snälla farbror'n stannade mitt i vägen och sen stängde av sin traktor innan jag märkt det för då hade jag redan hoppat av för att gå förbi den stora och läskiga traktorn *not*. Jag hoppade upp på en stor vit höbal och sedan upp på Givers rygg. Jag gick över ett litet dike in i en skog sedan hittade jag en ny ridväg som värkade bra. Jessika som äger stallet har såklart grannar men Marie som hon heter har 3 spanska hingstar och på vägen hem från stallet så kom dom springandes mot Giver hon han blåste upp sig och han travade med höga och luftiga steg medans han lyfte på svansen och fnös, Giver som inte äns får trava gjorde det ändå och jag fick inte stopp på honom, men till sist fick jag det. kvällen slutade sent men bra så nu ska jag lägga mig God natt            MvH Amanda  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0